3 razloga zašto ne napredujete u teretani - Men`s Health

3 razloga zašto ne napredujete u teretani

Ukoliko imate personalnog trenera i ne vidite napredak, onda je odgovor lak – zamenite trenera. Ako pak nemate dovoljno sredstava (kao i većina ljudi) da priuštite sebi personalnog trenera, šta može da vas koči? Najgore od svega kada ne vidite napredak i nakon striktne dijete i svih mogućih vežbi, postajete frustrirani dižu vam se ruke od vežbanja. Da bismo to sprečili navešćemo tri razloga zašto vam se to dešava, kao i kako da svoje rezultate popravite.

ZAPRAVO NE VEŽBATE TOLIKO NAPORNO
Kada god odete u neku teretanu videćete samo nekoliko muškaraca koji su stvarno fokusirani na svoj trening. Ostala većina, gleda spotove ili odgovaraju na poruke. Jedva da su se i oznojili.  Ako pripadate ovoj drugoj grupi, da vas obavestimo, sat možda pokazuje da ste u teretani sat vremena, ali jedva da ste vežbali tih 60 minuta.  I možda ste svima preko Facebook-a stavili do znanja da ste u teretani, ali to neće vaš trening učiniti efikasnijim.

Istraživanja su pokazala da većina vežbača voli da preteruje kada su u pitanju opisivanja treninga.  Iako je možda u čovekovoj prirodi da malo slaže, to vam na duge staze nikako neće pomoći. Jednostavno ne vežbate onoliko koliko ubeđujete sebe. Preskočite ovu prepreku i potrudite se koliko na sledećem treningu.

NEMATE PLAN
Zapitajte se: Šta je svrha mog treninga?

Svaki put kada odete u teretanu morate da imate plan. Svrhu tog treinga. Ne možete da razvijate svoj plan kada već stignete u teretanu, tako nikada nećete napredovati. I ne morate previše da komplikujete svoj plan, bar ne za početak. Dovoljne su vam staromodne vežbekao što su čučnjevi, mrtvo dizanje, zgibovi, benč pres, ali radite ih kako treba i budite konzistentni.

Pročitajte i  20 minuta dnevno za noge vrhunskog sportiste

Ukoliko imate plan koji pratite, morate da zapisujete i rezultate. Neko je jednom rekao, “najbolji su oni sportovi koji te teraju da se takmičiš”, a zašto se onda ne bi takmičili sami sa sobom? Čak i ako pobedite sebe samo za jedan kilogram ili jedno ponavljanje više, imaćete dokaz o napredovanju.

NE ŽELITE DA NAPUSTITE ZONU UDOBNOSTI
Ok, upornost vam se ne isplati osim ukoliko malone promenite trening ili bar tegove. Ukoliko idete 5 godina u teretanu svaki dan, da radite stalno iste vežbe, možda ćete u prvih dva do tri meseca videti napredak, ali posle toga verujte nam nećete… Naravno ne predlažemo vam da menjate treninge svaki dan. Ali činjenica je da se našae telo adaptira na neke pokrete. Tako da vremenom postajete veo ma dobri u izvođenju nekih vežbi. Zato morate da promenite malo treninge, sa svakim novim pokretom postavljate novi izazov svojim mišićima. Zapravo, ako mrzite neku vežbu i obično je preskačete, to verovatno znači da vam je neophodna. Dodajte je u vaš trening program, vreme je da izađete iz te zone udobnosti. Vreme je da vidite rezultate.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *