Vežba za trbušnjake - unapređena! - Men`s Health

Vežba za trbušnjake – unapređena!

Naravno, nije dovoljno raditi samo ovu vežbu, pa čak ni milioni trbušnjaka vam ne mogu dati iskelesan stomak ukoliko vam i ishrana, kardio i trening snage u ravnoteži. Međutim, niko ne može da ospori da je ovo sjajna vežba za vaše jezgro.

Ova vežba takođe ima mane, ukoliko je ne radite prailno, možete da osetite određeni pritisak na vratu, leđima i kičmi. Uobičajeno ova vežba se izvodi tako što sednete na pod podignete stopala sa poda (noge mogu da vam budu savijene u kolenu), uzmete teg, girju ili medicinku i prenosite je sa jedne na drugu stranu vašeg trupa (svesni ste kad smo vam rekli sednete to znači da vam leđa nisu na podu, već da ste u sedećem položaju?).

Uvrtanje angažuje bočne trbušne mišiće, ali kao što smo već napomenuli može da pritisne i vaš vrat i kičmu, ukoliko vam leđa nisu ispravljena tokom vežbe. Torakalna regija (sredina leđa) obično ima tendenciju da se savija, odnosno da vas tera da se grbite tokom  ove vežbe, što svakako ne želite da vam se dešava.

KAKO DA UNAPREDITE OVU VEŽBU?
Pa lepo, stanite. Ukoliko vam kičma bude ispravljena, stvorićete manji pritisak na leđima, a samim tim grbljenje u toku vežbe će nestati. To takođe omogućava leđnim mišićima da doprinesu kompletnoj vežbi za jezgro.

EVO KAKO DA JE IZVEDETE
Uzmite šipku za benč bez tegova, stavite jedan kraj šipke u neki čošak od teretane i gledajte da se ne pomera. Držite drugi kraj šipke sa obe ruke, pri tom ruke bi trebalo da vam budu ispružene. Sa blago savijenim kolenima, spustite šipku prvo na jednu stranu kukova, pritom gledajte da rotirate samo grudi, glavu i ramena, a ne i noge i kukove. Zadržite tu toj pozi sekund, a zatim prebacite na drugu stranu.

Pročitajte i  4 razloga zašto vaši mišići ne rastu (a naporno trenirate)

Bitno je da vam leđa budu ispravljena i to stalno! Uradite 15 ponavljanja za svaku stranu, a kada vam vežba postane lagana, dodajte slobodno opterećenje na šipku. Naravno na kraj gde su vam ruke, ne na onaj u ćošku. Pogledajte i video uputsvo za ovu vežbu.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *