Vežbe samo za leđa? - Men`s Health

Vežbe samo za leđa?

Svaki mišić obavijen je vezivnim tkivom zvanim fascia, koje je pak povezano s kostima i drugim mišićima, stvarajući jedinstvenu mrežu izukrštanih vlakana koja vam prekriva čitavo telo. Evo šta to znači, kad je reč o vašem treningu.

VEŽBE NE IZOLUJU MIŠIĆNE GRUPE
Kad, na primer, radite veslanje, angažujete mišiće latissimus dorsi (ili lat), najveće mišiće vaših leđa. Međutim, pošto su vaši lat mišići takođe povezani s vašom lumbalno-leđnom fascijom – velikim romboidnim pokrivačem koji povezuje mišiće sa kičmom i karlicom – pri tom takođe angažujete i druge povezane mišiće, među kojima je i gluteus maximus.

LEĐNI MIŠIĆI MOGU VAM SPUTATI RAD NOGU
Zahvaljujući ovoj fascijalnoj mreži, nedovoljna pokretljivost leđa može vas sprečiti da radite vežbe za donji deo tela u punom opsegu pokreta. Dakle, ako ne možete da dodirnete prste na nogama niti da pravilno izvedete čučanj, ne morate za to uvek kriviti noge.

FASCIJA JE AKTIVNO TKIVO
Ona ne samo da očigledno razdvaja pojedine mišićne grupe, već se takođe isteže i skuplja, povećavajući količinu snage koja vam je dostupna tokom vežbanja. Rezultat: moćni pokreti. A što više jačate fasciju redovnim vežbanjem, to će ti pokreti biti sve moćniji.

LEĐA U AKCIJI
Nemojte brkati usmerenost na određene mišiće sa izolovanjem mišića. Mnoge vežbe za leđa angažuju takođe i mišiće u drugim delovima tela.

Pročitajte i  Trening ponedeljkom: 5 vežbi bučicama za brutalno snažne grudi
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *