Boli samo prvi put - Men`s Health

Boli samo prvi put

ISTRAŽIVANJE
Bol koji osećate za vreme kružnog treninga može da se umanji posle samo šest vežbanja. U novoj studiji sa California State univerziteta, biciklisti su pokazali da imaju veću izdržljivost i osećaju manji bol u nogama posle šestog dana visokointenzivnog kružnog treninga. Vremenom ovakav način vežbanja podstiče mišiće da prave zalihe glikogena i fosfokreatina, dva glavna „goriva“ za intenzivni trening. Kako se vaše telo bude navikavalo, smanjivaće se i osećaj napora, kaže autor studije prof. dr Tod A. Astorino. Ali ukoliko preterate, veoma je moguće da vam preti dehidratacija, što je zapravo mnogo gore od upale mišića, a evo kako da znate da li ste doveli telo do ivice propasti.

DA LI STE DEHIDIRIALI?
Ne samo da dehidrirani atletičari trče sporije od onih koji su uzeli dovoljno tečnosti, već će verovatno biti loše raspoloženi i manje energični posle trke, otkriva skorašnja studija Univerziteta Južna Florida. „Znaci dehidratacije – glavobolja, umor, žeđ, smanjena moć koncentracije – mogu dovesti do lošeg raspoloženja“, kaže autor studije prof. dr Rebeka Lopes. „Ako ste dehidrirali, vaše telo se možda neće ponašati onako kako vi želite. To se, takođe, može negativno odraziti na vaše raspoloženje.“ Ukoliko osetite da vas u teretani ruke “ne slušaju”, a ne osećate nikakvu upalu, možda bi pravo vreme bilo da stanete sa treningom i malo se rehidrirate, pe nego što vas veoma gadna glavobolja potpuno parališe.

Pročitajte i  Vežbanje kod kuće ili u teretani?
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *