Fit je novi uspeh - Men`s Health

Fit je novi uspeh

Neki novi biznismeni prolaze gradom. Ne šetaju ispod košulja stomake na koje se naslanja masna kravata od pregovora u kafanama. Nova poslovna teritorija za ove muškarce su teretane i sportski tereni. A trend mladih, uspešnih i fit menadžera, koji već godinama Amerikanci projektuju u poslovno-političkom svetu, zahvatio je i Srbiju. Iako je u julu 2009. godine kod nas zabeležen pad svakodnevnih sportskih aktivnosti među visokoobrazovanim i zaposlenim muškarcima, kako pokazuju istraživanja (izvor je Brand Puls, Ipsos Strategic Marketing) od 2010. godine do danas se među ovom populacijom beleži konstantan trend rasta redovnih vežbača. Svetska ekonomska kriza je i u ovaj segment umešala prste, ali izgleda da su muškarci shvatili koliko investicija u svoj izgled znači, pa sada u budžet računaju i odlazak na dobar trening. Među redovnim vežbačima još uvek je više neoženjenih i nezaposlenih (naravno, jer im to dozvoljava više slobodnog vremena), ali je dobro da se te razlike polako smanjuju (31% nezaposlenih naspram 28% zaposlenih koji se bave sportom jednom nedeljno ili svaki dan, u odnosu na 33/25% koliko je bilo 2009. godine). Podaci istraživanja takođe pokazuju i da se mladi menadžeri i rukovodioci značajno više od prosečnog muškarca u Srbiji redovno bave vežbanjem ili praktikuju neku sportsku aktivnost, kao i da redovni vežbači imaju značajno veću ambiciju i želju za napredovanjem u odnosu na prosečnog muškarca u Srbiji, jer 51% njih tvrdi da u životu najviše želi uspešnu karijeru i stalni posao, 60% želi da postigne mnogo uspeha u onome što rade, a 47% više od svega želi da napreduje na poslu.

Novi zadatak fit funkcionerima zadali su i trbušnjaci 30-godišnjeg kongresmena Arona Šoka, sa kojim je američki Men’s Health napravio intervju u junu 2011. godine. Neko ko počinje dan disciplinovanim vežbanjem u 6:30, ko vodi računa o ishrani i sebi, svakako odaje utisak nekog ko će se sa jednakom posvećenošću baviti svojim poslom. Zapitajte se šta vaš pivski stomak govori o vama? Osim da ste dobar momak koji voli da popije posle posla, neće baš ostaviti sjajan utisak na šefove i HR menadžere. Vaše loše navike govore loše o vama, jer je danas pojavnost cenjenija od suštine. Zapravo, pod znakom pitanja je da li će se neko pozabaviti vašom nesumnjivo divnom ličnošću, ako svojim izgledom odajete utisak nemarne i lenje osobe.

Taj pivski stomak će vam uskratiti šansu za uspeh i na još jednom poligonu. Dok igrate igrice i čekate da prođe vreme sedeći ispred kompjutera, negde, na terenu na golf ili tokom partije skvoša, vaš aktivni kolega dogovorio se sa šefom da bude vođa novog projekta. Nije fer? Nije. Ali tako je. Konferencijske sale i restorani zamenjeni su sportskim terenima na kojima ćete pokazati i svoje veštine saigrača, a i dobar timski duh, vođstvo i preduzimljivost se ne mere više samo tokom radnog vremena. Vaše strateško pristupanje igri dosta govori i o vašim poslovnim sposobnostima. Samo, budite pažljivi – način na koji se ophodite prema šefovoj sujeti je takođe umetnost koju treba da savladate. Da li ćete se isprstiti i pobediti ga na terenu, jednako je važno kao i da li ćete sujetnom šefu reći da nema pojma da radi svoj posao. Isto kao što u konferencijskoj sali ne biste rekli sve što vam padne na pamet, nemojte ni na terenu demonstrirati svoju nadmoć. Ali, ako procenite da vaš šef voli moćne, spretne ljude koji pobeđuju, i da želi takve u svom timu, onda se nemojte sputavati i pokažite mu šta umete.

Trend da se poslovi sklapanju tokom sportskih aktivnosti zabeležio je i magazin Forbs, ocenivši skvoš kao sport koji privlači sve više poslovnih ljudi. Osim zdravstvenog učinka, skvoš je odličan i za izbacivanje negativne energije nakon stresnog radnog dana. Za vreme jednog treninga od 45 minuta potroši se energije koliko i za dva sata vožnje bicikla, te je to pun pogodak za radni svet sa malo slobodnog vremena.

Pročitajte i  7 načina da očuvate vaš mozak

Golf je odavno sport za biznismene, možda zbog toga što u njemu džentlmenski može da pobedi i slabiji ako mu igra “ide na ruku“. Osim toga, ideja o klubu u kom će nekolicina imati svoju oazu bila je više nego prihvatljiva, naročito za biznismene sklone udruživanju u grupe zbog koristi. Jednom kada uđete u taj krug, otvorili ste sebi vrata novih mogućnosti.

Što se tiče teretana, danas su postale prestižni simbol. I dok vas mrzi da uradite 10 sklekova, neki drugi (a možda i onaj isti) kolega će sklopiti novi posao u teretani. Iako su za neke fitnes ili wellness centre cene astronomske, mnogi mladi poslovni ljudi smatraju to investicijom, a ne troškom. Ako znaju da će tokom svog termina sresti dirketore ili investitore koji im trebaju za napredak u karijeri, biznismeni novog doba će se odreći drugih stvari kako bi budžetirali teretanu. Ovakvim razmišljanjem raste konto u banci, ali i mišići, a mladi biznismeni sve bolje izgledaju, bolje se osećaju i imaju više energije.

I možda je upravo to odgovor na vaše pitanje kako je vašem sveže obrijanom kolegi uspelo da pre svih završi poslove, dok se vi mamurni i umorni još vučete hodnikom ka kuhinji po još jednu kafu. Vežbanje podiže energiju i sprečava pojavu umora, potvrdili su rezultati studije sprovođene od 1945. godine do 2005. godine. Rezultati ove opsežne studije dokazali su da je kod osoba koje su vežbale smanjen rizik od hroničnog umora u odnosu na one koji se nisu bavili fizičkom aktivnošću. Ali trik i jeste u tome da se bacite na vežbe baš onda kada ste umorni, jer i najmanja aktivnost podiže energiju i aktivira organizam. Ne morate da trčite 5 km, i šetnja od 15 minuta može da učini čuda. Da biste pobedili umor, bavite se aktivnošću 4 dana nedeljno i to ujutru kada ustanete. Tako će vam to postati navika i lakše ćete se odlučiti da odete na sport sa kolegama, umesto u bar na još jedno pivce.

Međutim, ako vam ritam dana ne dozovljava da vežbate ujutru, onda obavezno uveče odradite neke vežbe. I kasni trening je bolji od toga da ništa ne trenirate. Ili navijte sat da zvoni ujutru 30 minuta ranije kako biste navikli svoje telo na takvu rutinu i dobili dodatno vreme da poradite na sebi. Da biste postigli da se bavite fizičkom aktivnošću i kada nemate mnogo vremena, prepolovite svoje uobičajene treninge na pola, neka to budu kraće serije ali dovoljno efektne da daju rezultate. Tako i tokom pauze za ručak možete da uradite nešto za svoje telo, osim da ga napunite kalorijama: 15 minuta posvetite sendviču, a 15 minuta prošetajte ili uradite neku vežbu istezanja. Napravite plan vežbanja koji možete da sprovodite često, čak i kada ste mnogo zauzeti. Na primer 3-4 puta nedeljno za trening od 30 minuta kombinujte 10 minuta snage sa 20 minuta kardio. Najvažnije je da ne dozvolite dnevnoj rutini da vam pokvari planove za vežbanje, nije bitno hoćete li se aktivirati ujutru, uveče ili popodne – važno je da trenirate kad god možete, gde god možete, kako biste izvukli maksimum za svoje telo. A ono može biti vaša najblja vizit karta za budućnost.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *