Vežbajte prema svom tipu građe - Men`s Health

Vežbajte prema svom tipu građe

Formiranje mišićne mase nikada nije jednostavno koliko se čini i ne može se postići nepažljivo planiranim treningom. Postoje vežbe koje su korisnije određenoj grupi muškaraca i one koje su namenjene nekima drugima, što znači da svako „građenju“ mišića prilazi na drugačiji način.

Proverite: Kako izabrati idealan fitnes program?

Zato je neophodno prepoznati kojem tipu pripadate i saznate na koji način ćete najlakše i najbrže doći do tela kakvo želite.

EKTOMORF

Ovakav muškarac još se naziva i „trkač“, a spada u kategoriju onih koji najteže dolaze do mišića. Njihov put ka telu iz snova nije lak jer nemaju predispozicije za mišićavost. Na to ektomorfi mogu uticati time što će biti izuzetno vredni – i u kuhinji i u teretani.

Pogledajte: Šta kaže nauka: brzo ili sporo trčanje?

Trener Nik Grentam savetuje takvim muškarcima da rade česta ponavljanja vežbi i dizanje nešto težeg tereta.

„Pokušajte da koristite sprave za koje upotrebljavate samo sopstvenu snagu umesto mašina“, kaže on.

Takođe, nutricioniste preporučuju povećan unos kalorija – proteinskih šejkova, koštunjavog voća i smeđeg pirinča.

Otkrijte: Kako izgleda dnevni meni od 8.000 kalorija

ENDOMORF

Endomorfi su ljudi sporijeg metabolizma, koji su teži i „mekši“. Njima je, pre svega, neophodno ubrzanje metabolizma i 10 do 12 ponavljanja po vežbi.

Grentam im savetuje da koriste tegove umerene težine i da period oporavka mišića u njihovom slučaju bude kratak.

Muškarcima takve građe važan je pojačan unos proteina, celuloze i „dobrih“ ugljenih hidrata.

Pročitajte i: 8 namirnica koje ubrzavaju metabolizam

MEZOMORF

Ovaj tip građe je poznat i kao „prirodni atleta“! Takvi muškarci imaju sreće – mišina masa se kod njih formira lako i brzo. Zato bi trebalo da se drže vežbi jačeg intenziteta, a vežbanje ne mora da traje dugo.

Pročitajte i  Spremni kao Leo Mesi

„Mezomorfi mogu da izdrže i najnapornije vežbe kardio programa, zgibove, dizanje tegova i treninge koji podrazumevaju aktivno korišćenje veće grupe mišića“, kaže Grentam.

Otkrijte: 4 saveta za bolje izvođenje zgibova

Što se tiče hrane, mezomorfima se preporučuje konzumiranje pilećih prsa i jogurt. Trebalo bi da unesu oko jedan gram masti po kilogramu svoje telesne mase, a ugljeni hidrati u ishrani muškaraca takve građe ne predstavljaju veći problem.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *