Osvojite triatlon - Men`s Health

Osvojite triatlon

“Završiti triatlon – čak i sprint triatlon – nije samo preći liniju cilja”, kaže Endi Pots, jedan od najboljih muških triatlonaca u Americi. “Potreban vam je plan za svaki deo, te stoga morate dobro da pripremite snagu za trku”

PLIVANJE
1. Ako ste slab plivač, ostani te pozadi. U jednoj francuskoj studiji, sportisti koji su se štedeli tokom plivačke deonice usporili su gubitak energije, ali ne i brzinu plivanja, pa su na sledećoj deonici vozili bicikl za 5% efikasnije.

2. Postepeno povećavajući tempo trke u prvih 3-5 minuta vam može pomoći da brže finiširate. U studiji iz 2005. godine otkriveno je da su sportisti koji su plivali 80-85% od njihove maksimalne brzine popravili ukupno vreme triatlona za minut i 45 sekundi.

3. Francuski naučnici su otkrili da plivačko odelo pomaže plivačima da umanje nivo laktata pri plivanju za 47% i povećaju efikasnost okretanja pedala za 12%.

BICIKL
1. Kvalitetna oprema, može da skine sekunde sa vašeg vremena. “Ali slični dobici mogu se ostvariti jednostavnim vežbanjem ubrzavanja pri maksimalnoj brzini kao deo treninga,” kaže Pots.

2. Trošenje ugljenih hidrata umanjuje izdržljivost, ali to radi i dehidratacija. Gubitak od 1-2% telesne mase može da rezultira padom performansi za 44%, kažu naučnici iz Južne Afrike. Dok ste na biciklu, pijte 10 ml sportskog pića sa natrijumom svakih 10 minuta.

3. Poslednjih 3,5 do 5 km, izaberite lakšu brzinu i povećajte broj obrtaja pedala u minuti na preko 100. U studiji na Univerzitetu Kolorado, otkriveno je da je veći broj obrtaja pedala u minuti doprineo većoj dužini koraka tokom trčanja “skidajući” 20 sekundi po kilometru.

TRČANJE
1. Specifične patike izvlače višak vode i ostaju lagane i pertle koje se zategnu prilikom cimanja. Ili opremite patike sa Yankz (yankz.com) sistemom pertlanja koji skida sekunde kod preobuvanja.

Pročitajte i  Maksimalno uvećajte mišiće

2. Testirajte tempo u prvih 2-3 minuta trke. “Zatvorite usta i dišite kroz nos,” kaže Pots. “Ako ne možete da ih zatvorite idete suviše brzo i morate malo da usporite. Ako to ne uradite, upropastićete dobru formu i pokvariti konačno vreme.”

3 Dobra forma je krucijalna za dobar finiš ali se teško održava. “Ako se povijete, samo ćete se gegati na dalje,” kaže Pots. “Ostanite uspravni i kukovi će vas uzdizati, omogućavajući vam da trčite brže i efikasnije.”

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *