Uz povratak u teretanu - Men`s Health

Uz povratak u teretanu

Možda ste ovog leta dostigli svoju najbolju formu pa želite da je sačuvate. Možda ste pak sebi dali reč da ćete do sledeće sezone vrelog vremena i kupaćih sezona konačno izgraditi telo kakvo želite. bilo kako bilo, oktobar je mesec kada se teretane definitivno napune nakon perioda godišnjih odmora, pa smo zamolili ličnog trenera Zorana Jankovskog za nekoliko dobrih saveta, a potom konsultovali i najnovija otkrića fitnes eksperata iz sveta. Naravno, ishrana je jako važna. “Svaki intervju sa potencijalnim vežbačima započinjem istom rečenicom: Bez pravilne ishrane ozbiljniji rezultati će izostati, i što pre prihvatite činjenicu da je za zdravo telo i lep izgled najzaslužnija hrana koju unosite, to će vaše želje za istim pre biti ostvarene” kaže Zoran. “Moja lična borba sa lošom genetikom odličan je primer da su ishrana i vežbanje u korelaciji.”

POČNITE LAGANO
Većina muškaraca krene tamo gde je stala i odmah se prigrabi velikog tereta. rezultat toga je upala mišića, opterećenost zglobova i dalji pad forme.

vaš potez: Ako ste odmarali veći deo zime počnite sa polovinom tereta koju ste prethodno podizali, a onda povećavajte opterećenje 10% nedeljno. Ovo možda deluje dosadno, ali ćete brzo videti napredak. Za 8 nedelja ćete biti snažniji nego ranije.

PLANIRAJTE UNAPRED
Naučnici su otkrili da je 8 treninga mesečno minimum za pridržavanje plana treninga. I što češće vežbate, veće su šanse da će se početni napor pretvo riti u zdravu životnu naviku. trenirajte kratko ali intenzivno, savetuje Zoran: “Suviše dugačak trening dovodi telo u stanje katabolizma (razgradnje mišicne mase)”.

vaš potez: Označite bar 2 treninganedeljno na vašem kalendaru i probajte da se pridržavate tih treninga svake nedelje u isto vreme. Hormonalna adaptacija pomaže vašem telu da “pamti” kada obično vežbate i tada ste obično najjači, navode istraživači iz Tunisa.

Pročitajte i  10 minuta, 100 ponavljanja: Izazov koji će vaši mišići pamtiti

TEGOVE U RUKE
Mislite da je trčanje najbrži put do vitkog tela? e pa nije. u stvari trening izdržljivosti može usporiti razvoj mišića, otkriva norveška studija. Rezultat: sporije sagorevanje sala.

vaš potez: Neka vaša prva 4 treninga budu sa tegovima. Osnova vitkog tela su mišići, a njihovim jačanjem ćete ubrzati metabolizam i podstaći gubitak težine.

NAHRANITE VAŠ NAPREDAK
Neki ljudi preskaču obroke misleći da će tako uštedeti 200 do 300 kalorija, ali Zoran upozorava da to nije dobra strategija.

vaš potez: Doručkujte svaki dan. To će sprečiti prejedanje kasnije tokom dana i daće vam dovoljno energije. Ako jedete 6 obroka dnevno, vaš metabolizam će se ubaciti u “petu brzinu”, i održavati vaše enegetske nivoe konstantnim. Naravno, odaberite pravu veličinu porcije. To će sprečiti nadutost u stomaku i gubitak apetita usled prejedanja”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *