Sumo ili obično mrtvo dizanje - Men`s Health

Sumo ili obično mrtvo dizanje

Ne samo da će vam pomoći da dobijete više mišića, praktično na celom telu, već ćete poboljšati hvat i ojajačati trup, što su dve velike prednosti za sve ozbiljne dizače tegova.

Mrtvo dizanje naglašava ekstenziju kuka, što je ključno za razvoj zadnje lože i gluteusa, kao i jačanje donjeg dela tela za bolje skakanje, trčanje ili bilo koju drugu sportsku aktivnost.

Iako ova vežba deluje jednostavno, forma i tehnika može da varira od osobe do osobe u zavisnoti od dužine donjih ekstremiteta, visine, fleksibilnosti i drugih faktora. Dve glavne varijacije sumo mrtvo dizanje i tradicionalno mrtvo dizanje zapravo prave različita opterećenja za vaše telo.

SUMO PROTIV TRADICIONALNOG
Iako obe tehnike naglašavaju zadnji deo tela, ipak kod tradicionalnog mrtvog dizanja, morate malo više da se savijete u kuku jer su vam stopala bliža jedno drugom. Ovakav položaj nekima odgovara, ali oni koji imaju slabija donja leđa, verovatno će otrkiti da im tradicionalno mrtvo dizanje zadaje male bolove u leđima. Iako uže pozicioniranje stopala možće da izazove neke probleme, ono takođe omogućava da skupite više snage. Postavljajući svoje težište odmah ispod kukova, mnogi vežbači u mogućnosti su da podignu veće težine.

Kao što i sam naziv govori, sumo mrtvo dizanje, tera vežbače da zauzmu širi stav, što ih dovodi bliže podu i dozvoljava im da se ne savijaju toliko u kuku. Din Somerset, trener i stručnjak za rehabilitaciju upozorava da sumo mrtvo dizanje stavlja ogroman naglasak na fleksibilnost kuka. “Velika prepreka kod sumo dizanja je činjenica da vam je potrebno mnogo više mobilnosti kako bi došli u pravilnu početnu pozu”, kaže Somerset i dodaje, “Momci sa dužim nogama i kraćim torzom bolje prolaze sa tradiconalnim mrtvim dizanjem, dok momci sa kraćim ekstremitetima više vole sumo”.

Pročitajte i  Fit muškarci ne poznaju izgovore: Dva treninga „za loše vreme“ koja možete da radite kod kuće

Zaključak je dakle sledeći, trebalo bi da radite i jedno i drugo, ali ako vam kukovi nisu dovoljno razgibani, moraćete sumo mrtvo dizanje da radite sa manjim opterećnjima i da ga postepeno uvodite u svoje svakodnevne treninge.

U video klipovima ispod videćete pravilne tehnike sumo i tradicionalnog mrtvog dizanja.

MRTVO DIZANJE

SUMO MRTVO DIZANJE

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *