10 jednostavih pravila ponašanja u teretani - Men`s Health
Sun. Nov 18th, 2018

10 jednostavih pravila ponašanja u teretani

Problemi s teretanom u 2017? Previše ljudi, od milenijalaca, preko old skul snagatora, pa sve do fitfluensera u pokušaju, vežbaonica više nije samo mesto za vežbanje. To je komedija karaktera i situacija, ruska salata različitog ponašanja. A ako vas ljudi nerviraju tamo gde vežbate, vi nećete vežbati. Ipak, rešenje postoji: posle istraživanja na uzorku od 1.300 posetilaca teretane, sastavili smo mali vežbački bonton.

NAJVAŽNIJI DEO OPREME JE PEŠKIR

Da, baš kao u Autostoperskom vodiču kroz galaksiju Daglasa Adamsa. Znojenje vam prija jer je znoj vaš, ali 75 odsto posetilaca teretane izjasnilo se da se grozi tuđeg znoja. Dakle, nosite peškir i nikad iza sebe ne ostavljajte mokar crtež svoje zadnjice. Nije neophodan mekani, čupavi peškir za kupanje, sasvim dobro će vam poslužiti i malo, oštro vojničko peškirče.

NOSITE ČISTU MAJICU I ČIST ŠORTS NA ČISTO TELO

Postoji normalan miris tela, a postoji i onaj drugi. Današnje tkanine spadaju u čuda savremene tehnologije, ali ako ih ne perete ili ako ne perete sebe, sve zajedno imaće miris tvora koji se suši na suncu posle letnjeg pljuska. Iz naše ankete vidi se da se 65 odsto ljudi gadi jakog zadaha tela onih 35 procenata preostalih vežbača.

Pročitajte i 9 stvari koje nikada ne treba da radite u teretani

DOSTA VIŠE SELFIJA!

Okidanje selfija može popraviti raspoloženje, kaže jedno istraživanje koje o tome nije pitalo nas. Prema 53 odsto ispitanika, škljocanje između serija ubija raspoloženje svima osim onome ko se slika. Ako se vaš uzavreli mozak ne može odupreti potrebi da se iskezite i fotkate, unajmite fotografa da ovekoveči vašu neodoljivost na ulazu u teretanu. Zvuči kičasto? I jeste.

PITANJE KOJEM NEMA MESTA: KO JE TO URADIO?

Povremeno se i vama može desiti da tokom dizanja i naprezanja pustite goluba. Sranja se dešavaju. Nekad i bukvalno. Ali cela polovina ispitanika zaista želi da pripazite na štetne gasove. Ako mislite da će suptilno zaprašivanje proći neza-pa—ženo, grešite. Najveći greh je kada to uradite namerno. Policija ima stručni termin za to: pokušaj ubistva.

Pročitajte i  CROSSFIT® NANO 6.0 - NAJTRAŽENIJE PATIKE U CROSSFIT BOXOVIMA ŠIROM SVETA

SLUŠALICE NISU NEPROBOJNA BARIJERA

Nagledali smo se elegantnih Apple sluški i onih velikih s blututom, nalik frizuri princeze Leje. Ali ako preozbiljno shvatite Eminema i toliko se uštimujete da počnete da falširate, ostatak sveta (bar 47 odsto) poželeće da se saberete. Možda će se samo zapitati koliko još planirate da slušate muziku na benču – ili će potražiti aparat za gašenje požara.

TROJKE NISU I NIKADA NEĆE BITI POŽELJNE

Jedan od snova onih koji žive u teretani jeste raditi na dve sprave u isto vreme. Ali, ta trojka ostaviće onoga ko poštuje vežbačku monogamiju da verno čeka, a 46 odsto ispitanih ne razume takvo ponašanje. Postoje bolji načini, kaže trener Čed Rejnor, a to je dvostruka vežba na jednoj mašini umesto na dve mašine.

Otkrijte i FITNES KOJIM SE REĐE IDE

AAAARGH! I TRESKANJE TEGOVIMA POMAŽE SAMO SRČANOM UDARU

Da li je ovo čovek ili majmun? U redu je urlati u sprčenim krosfit boksovima, ali u velikoj teretani za to se momentalno dobija koluta-nje očima svih prisutnih. Tako misli polovina ispitanika. Neki to rade zbog „psihologije životinje”, ali za to je dovoljno pojačano disanje: udišite dok spuštate teret, izdišite kada ga podižete. U prevodu: tišinčina!

USELJENJE SAČUVAJTE ZA STAN ILI KUĆU

Da, znamo da naporno vežbate. Ali, što se duže odmarate na spravi, više nervirate polovinu prisutnih. Imate člansku kartu teretane, a ne vlasnički list ili stanarsko pravo. Osim toga, zašto ste uopšte seli ili prilegli? Bolje se pripremajte za sledeću seriju: radite vežbe istezanja, na primer, most.

VEŽBAJTE SVOJE MIŠIĆE, A NE SVOG POMAGAČA

Jao, vidi koliko je tegova na šipki na benču! Mora da je mnogo jak! Ili je to možda za bicepse njegovog pomagača? „Pomagač nije tu da uradi tri od tvojih pet ponavljanja”, kaže trener snage Adam Rosante. Više od 36 odsto naših ispitanika redovno se smeje ovim dizačima ega. Želiš nešto da dokažeš? Onda povećaj svoju snagu.

 

RAZMAŽENOJ DECI ZABRENJEN ULAZ U ZVERINJAK

Pročitajte i  Vaš fleksibilni trening plan

Nemoj da ti zovemo mamu, ti sebično dete koje bacaš bučice svuda po sali, nikad ne skidaš tegove sa šipke i kidnapuješ spravu vikom s drugog kraja teretane! Ako se i vi ovako ponašate, znajte da se dve trećine ispitanika izjasnilo da ste grozni. A ako je to neko drugi, vi vratite tegove na mesto uz upadljiv uzdah i odmahivanje glavom.

Provera br.1

Ne zvocajte

Ovaj pomagač misli da je trener, a zapravo vam razbija koncentraciju tim svojim bratskim savetima − koji su, uzgred, beskorisni, kaže fitnes savetnik Men’s Health-a Dejvid Džek i objašnjava: dok diže tegove, čovek ne može da obrađuje kompleksne podatke.

Štipanje gvožđa: Zgrabite više mišića!

Provera br.2

Ne dremajte

Ovom tipu koji je prosto previše kul da bi išao u školu ili na posao, pogled luta od Eurosporta na velikom ekranu do ženskih zadnjica na traci za trčanje. Dragi pomagaču, tvoja ljubav s trake za trčanje nije vred­­na pucanja nečijih rebara.

Provera br.3

Ne preterujte s pomaganjem

Loš pomagač hvata šipku kao da će uraditi mrtvo dizanje ili kao da grabi povodac pobesnelog pit bula koji hoće da vas rastrgne dok vežbate. Pravilno pomaganje je lako: držite šake blizu sredine šipke, jednu ispod i jednu odozgo. Pomažite samo kada je to vežbaču zaista neophodno.Još tri stvari koje vas čine nepodnošljivim. Nosanje balona od 5 l vode unaokolo. Shvatili smo, hidrirate se. Izuvanje patika i hodanje po teretani u mokrim čarapama. Kuckanje poruka između serija dok neko čeka na spravu. I čeka.

*Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> https://www.instagram.com/menshealthsrbija/

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *