Psihološki benefiti vežbanja - Men`s Health

Psihološki benefiti vežbanja

Američki Centar za kontrolu i prevenciju bolesti, preporučuje minimum dva i po sata umerene fizičke aktivnosti u toku jedne nedelje. S obzirom na brzinu života, nije lako pronaći ni vreme ni energiju da bi se redovno treniralo, stoga ne čudi podatak da 80 procenata odraslih ljudi ne ispunjava te osnovne preporuke.

Sasvim sigurno ste svesni fizičkih benefita vežbanja, ali i psihološka strana je jednako važna.

Redovni treninzi pre svega pomažu da popravimo svoje raspoloženje i unapredimo svoj san. Imajući ove podatke na umu, možda će vam ovi argumenti biti dovoljni da se pokrenete i pojurite u najbližu teretanu.

Sila prirode: Vežbanjem protiv briga

POPRAVLJA RASPOLOŽENJE

Nekoliko nedavnih studija sugerišu da bez obzira da li dižete tegove ili se bavite nekim aerobnim sportom, vežbanje smanjuje aneksioznost i unapređuje sveopšte mentalno zdravlje. Istraživanje u kome je učestvovalo 8,000 holanđana u uzrastu od 16 do 65 godina, otkrila je da ljudi koji redovno vežbaju osećaju veće zadovoljstvo i sreću u svom životu u odnosu na one koji ne praktikuju fizičku aktivnost.

Američko psihološko društvo smatra da vežbanje popravlja raspoloženje, a u nekim slučajevima i mnogo brže nego što se može pretpostaviti. Statistike su pokazale da nakon svega pet minuta umerenog vežbanja dolazi do prvih znakova osećaja zadovoljstva.

Pogledajte i 5 STVARI KOJE FIT LJUDI ZNAJU

SMANJUJE STRES

Vežbanje pomaže da se reducira nivo stresa, ali i poboljšava sposobnost da lakše nesimo u situacijama koje su u mentalnom smislu veliki izazov.

„Vežbanje predstavlja svojevrsno zatezanje mozga, tako da stres samim tim ima manji centralni uticaj na ljudski organizam“, kaže profesor psihologije Majkl Oto sa Boston Univerziteta.

IZGRAĐUJE SAMOPOUZDANJE

Kao dodatak boljem raspoloženju, redovno vežbanje utiče da izgradimo lepšu sliku o sopstvenom telu. Bilo da je to rezultat fizičke promene tela ili je posledica činjenice da ste ponosni na sebe zbog količine treninga koju ste odradili, trening rutina ima izuzetan efekat na izgradnju samopouzdanja.

Pročitajte i  Istine i mitovi o ishrani

Pročitajte i ZAPOVESTI FITNESA

BOLJI SAN

Kao što svi znamo- više sna znači više energije tokom dana. A upravo redovan trening na postojan način reguliše raspored spavanja.

Nedavna studija je pokazala da mladi ljudi koji treniraju intenzivnije nekoliko sati pre spavanja, imaju puno bolji san od onih koji uopšte ne treniraju ili vežbaju u umerenom tempu. Oni vežbači koji su trenirali u energičnijem ritmu su takođe uspevali da se brže uspavaju i da spavaju čvršćim snom.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *