Ključne strategije za jutarnje trčanje - Men`s Health

Ključne strategije za jutarnje trčanje

PLANIRANJE TRENINGA

Ono što mnogi trkači ističu kao bitan zadatak jeste, kao i kod svakog drugog treninga – pravovremeno planiranje. Dakle, ako ustajete u 5 ili 6 ujutro, preporučljivo je da ste dan ranije isplanirali kakav ćete trkački trening toga jutra odraditi.

Naime, teško je od samoga sebe očekivati da ćete ujutro, u samo svitanje dana, imati ideju i motivaciju za planiranje treninga. Jedino što je tada moguće isplanirati jeset stiskanje „snooze“ dugmeta na vašem alarmu i nastavak spavanja, a sa takvim pristupom rezultati će sigurno izostati.

Ako unapred isplanirate treninge, barem na nedeljnom nivou, ujutro kad ustanete znaćete koji zadatak stoji pred vama i moći ćete se prepustiti uživanju u tišini, svežem vazduhu i lepoti prirode, a to je ono što mnoge navede da se zaljube u ranojutarnje treninge.

Za dobar početak dana: Strečing za veću mobilnost tela

Takođe, ako vam se uklapa u planiranje treninga, pokušajte svaki dan da radite drugačiji trkački trening. Izmene će doneti najbolje rezultate, a nećete zapasti u trening monotoniju koja će biti odlično opravdanje za ostanak u krevetu kad alarm zazvoni.

PLANIRANJE PRAŽNJENJA CREVA

Redovni trkački treninzi primoraće vas da obratite pažnju na ritam rada vaših creva. Naime, aktivnost poput trčanja pozitivno utiče na rad creva, pa se preporučuje odraditi veliku nuždu pre početka trčanja, jer je velika šansa da će se ta potreba stvoriti tokom trčanja.

Ukoliko se probudite punih creva, već sa 2-3 minute zagrevanja u vlastitom domu, možete podstaknuti rad creva i obaviti nuždu pre početka glavnog trkačkog dela treninga.

Otkrijte i Trčanje i mišićna masa

Obratite pažnju kako namirnice koje jedete uveče, pre spavanja, utiču na vašu probavu pa birajte one vas neće poterati na nuždu čim krenete trčati. Ako se ova fiziološka potreba ipak dogodi, planirajte trčanje u blizini doma, kako biste bez problema mogli odraditi nuždu i nastaviti trčati.

Pročitajte i  Stabilizujte izvor moći

DANI LAGANIJEG TRENINGA / ODMORA

Ono što većina trkača doživi u prvoj nedelji ranojutarnjih treninga jeste nedostatak snage da se odradi trening sa željenoj brzini ili tempom. Svi će se susresti sa osećajem da ustanu, spreme se i krenu da trče i kada žele dostići željeni tempo, noge jednostavno – „ne slušaju“! Rezultati neće izostati ako se pojedini dani odrade u nižem intenzitetu treninga.

Spustite tempo trčanja, tako da i dalje bude izazovan, ali ne neugodan i uživajte u trčanju, ali i u prirodi koja vas okružuje. Zapamtite da ne morate svaki trening odraditi kao da ste na trci, osluškujte svoje telo i ono će vam jasno pokazati za koji tempo je kojeg jutra spremno.

Fitnes benefiti: Zdrav mozak uz pomoć aerobnih treninga

TEŽI TRENINZI NAKON ODREĐENOG VREMENA

Neke treninge moguće je odraditi vrlo brzo nakon buđenja. Međutim, treninge trčanja na dužim deonicama potrebno je malo bolje planirati pa iskusniji trkači savetuju da ustanete malo ranije, pojedete kvalitetan obrok, pravilno se zagrejete i krenete. Upravo to malo više vremena za pripremu i zagrejavanje može biti ključ uspeha u odrađivanju dugih deonica, a ovo je posebno bitno onima koji se pripremaju za duže trke, pa su im i treninzi prilagođeni tom cilju.

Izvor: fitness.com.hr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *