Bez preskakanja, molimo: 4 važna razloga da redovno trenirate noge - Men`s Health

Bez preskakanja, molimo: 4 važna razloga da redovno trenirate noge

Mišići nogu su među najvećim u našem telu i vežbajući ih značajno utičemo na metabolizam našeg tela. Vežbe koje aktiviraju mišiće nogu, stimulišu oslobađanje hormona rasta u našem telu i tako dobijamo na mišićnoj masi. Trening programi za noge će vam pomoći da poboljšate svoje sposobnosti prilikom rada kardiovaskularnih vežbi i vežbi sa tegovima, jer snažne noge pružaju veću izdržljivost i snagu jezgra.

METABOLIZAM

Aerobne forme treninga nogu kao što su trčanje, pešačenje i vožnja bicikla, ne samo da generalno unapređuju vaše zdravlje, već podstiču mišiće donjeg dela tela ka većem rastu. Taj mišićni rast zatim unapređuje vaš metabolizam, jer mišićno tkivo ima veće energetske zahteve od masti. Tako ćete regulisati svoju telesnu težinu i poboljšati rad kardiovaskularnog sistema.

Snaga kvadricepsa: Ultimativni program od 6 vežbi!

SNAGA

Vežbe koje uključuju i one za noge pomažu da povećamo i zadržimo gustinu kostiju. To između ostalog pomaže u sprečavanju nastanka osteoporoze. Jačanjem mišića nogu sprečićemo dodatni pritisak na naše kosti i zglobove. Najbolje vežbe da to ostvarite su standardi poput čučnja, nožnog pregiba i leg presa. Dodavanjem težina vremenom povećavamo otpor i postavljamo bazu za dodatni mišićni rast.

SMANJIĆETE RIZIK OD POVREDE

Pored već navedenih benefita treninga za noge, vežbe za ovaj deo tela mogu značajno da smanje rizik od nastanka povreda. Stavljanjem akcenta na samo jedan mišić u izolacijonim vežbama izložićete mišiće, tetive, ligamente i kosti većem stresu. Uz pomoć vežbi za noge stvorićete neophodni balans između gornjeg i donjeg dela tela i kreirati kvalitetniji mišićni sklad u telu.

S klasikom ne možete da omanete: Vežba koja gradi kamene mišiće nogu

SNAGA SREDNJEG DELA TELA

Termin “core fitness” odnosi se na snagu mišićnih grupa u srednjem delu tela, poznatijem po nazivu jezgro (core). Jačanjem nogu kroz standardne treninge unapredićete sposobnost da dižete veće težine i da budete fleksibilniji. Prema podacima sa Univerziteta Prinston utvrđeno je da treninzi za noge uključujući istezanje zadnje lože, fleksije kuka i gluteusa itekako utiču i na snagu kora.

Pročitajte i  Zvezda Igre prestola: Nikolaj Koster-Valdau na naslovnoj strani novog Men's Healtha!

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *