Zalečite povređene mišiće - Men`s Health

Zalečite povređene mišiće

PRVIH 24 DO 48 SATI

Smanjite bol i otok uz R.I.C.E. metodu (Rest= odmor, Ice= led, Compression= kompresija, Elevation= elevacija). Obavijte elastični zavoj oko povređenog mesta, toliko čvrsto da obavi kompresiju bez usporavanja krvotoka. Zatim podignite povređeno mesto iznad visine tela i odmarajte dodajući led svakih 2-3 sata po 15-20 minuta dok ste budni. Gelovi za upale koji sadrže ibuprofen takođe mogu pomoći u ovoj fazi, ali ograničite njihovo korišćenje duže od 4 dana može poremetiti mišićni oporavak.

Vodič za povrede: Sportisto, isceli se!

POSLE 3 DO 4 DANA

Kako bi sprečili ukočenost i slabost povređene regijee počnite sa njenim pomeranjem i rasprezanjem. “Možda ćete osećati blagu nelagodnost, ali ne sme da se meri sa bolom od povrede”, kaže Gros, vlasnik Comprahensive Physical Therapy iz Kolmara, Pensilvanija. Jednom ili dva puta dnevno, blago pomerajte povređenu regiju u serijama od 10-20 ponavljanja, postepeno povećavajući opseg pokreta u svakoj sledećoj seriji. Takođe lagano rastežite povređenu regiju. Probajte 5-10 ponavljanja sa izdržajima od 10-30 sekundi. Osećaj nije prijatan, ali će pomoći.

Pogledajte i Kako stres može ozbiljno da vas povredi?

POSLE 2 DO 3 NEDELJE

Dodajte opterećenje sa težinama, ponavljanjima i serijama jednakim 25-50% opterećenjaprimenjivog pre povrede. Svaki sledeći trening povećajte opterećenjem za 10 procenata. Obustavite povećanje opterećenja ako osetite bol i ne prelazite na sledeći nivo dok bol ne prestane. Ako u ovoj fazi oporavka još uvek primećujete ukočenost ili otok, ukoliko bol remeti vaše svakodnevne aktivnosti ili ukoliko osećate neprijatnost u predelu povrede idite kod doktora ili fizijatra pre nego što nastavite sa bilo kom aktivnošću.

Saznajte i 4 saveta za brži mišićni oporavak

Pročitajte i  Pobedite zimske gadosti
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *